تحقیق کلمات کلیدی + آموزش کامل پیدا کردن کلمات کلیدی

تحقیق کلمه کلیدی
با استفاده از این راهنمای مبتدی برای تحقیق کلمات کلیدی، شما یاد خواهید گرفت که چگونه کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خودتان را تحقیق و پیدا کنید تا سایت شما بتواند عملکرد (و بازده) سئو را به حداکثر برساند.در ادامه مباحث مرتبط با نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی را بیان میکنیم.

فهرست محتوا

تحقیق کلمات کلیدی برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ضروری است ،زیرا می تواند به شما کمک کند در نتایج گوگل دیده شوید و درآمد بیشتری کسب کنید. هر کسب و کاری باید بدون توجه به تجربه بازاریابی دیجیتالی خود بداند چگونه تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهد.

با خواندن این مقاله شما یاد میگیرید که چگونه جستجوی کلمات کلیدی SEO را انجام دهید! اگر به دنبال کمک حرفه ای در زمینه SEO هستید، میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا درباره طرح های سئو سفارشی ما برای مشاغل کوچک تا متوسط ​​(SMB) بیشتر بدانید!

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی یا جستجوی کلید واژه، فرآیند یافتن، تجزیه و تحلیل و انتخاب  کلمات و عباراتی است که افراد در اینترنت جستجو میکنند و سپس از کلمات کلیدی بدست آمده طبق استراتژی های مشخص سئو برای تولید نتایج در موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده می کنند. سئو از کلمات کلیدی برای  کمک به موتورهای جستجو برای رتبه بندی دقیق صفحات در نتایج جستجو و کمک به افراد در درک زمینه صفحه استفاده می کند.فرآیند تحقیق کلمات کلیدی با تحلیل،مقایسه و الویت بندی بهترین کلید واژه ها ی مرتبط با موضوع کسب و کار شما تکمیل میشود.

کلمات کلیدی به گوگل می گوید که هنگام جستجو چه اطلاعاتی را می خواهید. انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو می تواند به شما کمک کند به گوگل (و کاربران) بگویید سایت شما در مورد چیست.

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

یافتن کلمات کلیدی برای فرآیند سئوی سایت شما بسیار مهم و ارزشمند است، زیرا شما از همان ابتدا جستجوی کاربران هدف را هدف قرار می دهید و محتوایی را بر اساس نیازهای آنها ایجاد می کنید.بسیاری از وبسایتها به تولید محتوا بدون هدف و برنامه میپردازند و بدون اطلاع و شناخت کلمات و عباراتی که کاربران بیشتر آنها را جستجو میکنند این کار رانجام میدهند که این اشتباه بزرگی است و در نتیجه هیچ ترافیکی از گوگل دریافت نمیکنند.

پیدا کردن کلمات کلیدی

تنها روش عملی برای پی بردن به خواسته ها و نیازهای کاربران و شناخت آنچه که آنها در اینترنت جستجو میکنند،پیدا کردن کلمات کلیدی و پر سرچ است. تحقیق کلمات کلیدی برای سئو از چند جنبه حیاتی است و ذینفعان مختلفی دارد که عبارتند از

موتورهای جستجو: موتورهای جستجو مانند گوگل از  کلمات کلیدی  برای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کنند. یک وبلاگ یا مقاله با عنوان  و تیتر و با کلمه کلیدی، “بهترین کفش های پیاده روی ” و لیستی از بهترین کفش های پیاده روی، به موتورهای جستجو می گوید که صفحه مربوطه برای نمایش جستجو با آن کلمه کلیدی است.

افراد یا کاربران: جستجوگران از کلمات کلیدی برای جستجوی آنلاین محتوا استفاده می کنند، و انتخاب می کنند که روی کدام محتوا از نتایج جستجو کلیک کنند. به عنوان مثال، فردی که به دنبال مجموعه ای از بهترین کفش های پیاده روی است، به احتمال زیاد روی یک پست وبلاگ گردی از بهترین کفش ها کلیک می کند تا یک صفحه محصول.

شرکت‌ها: کسب‌وکارهایی که از تحقیقات کلمات کلیدی استفاده می‌کنند عموماً  بازده سرمایه‌گذاری (ROI) بهتری را از SEO به دست می‌آورند  ، زیرا آنها کلمات کلیدی با بیشترین ارزش را هدف قرار می‌دهند. به عنوان مثال، کسب‌وکاری که جستجوی کلمات کلیدی SEO را انجام می‌دهد، ممکن است بر روی  کلمات کلیدی طولانی و کم رقابت تمرکز کند .

هنگامی که می دانید چگونه کلمات کلیدی را جستجو کنید، تصمیمات مبتنی بر داده در مورد  استراتژی SEO خود می گیرید . به جای حدس زدن آنچه بازار هدف شما جستجو می کند، می دانید چه عباراتی به کاربران کمک می کند تا کسب و کار شما را پیدا کنند.

تحقیق کلمات کلیدی همچنین به شما کمک میکند تا دید بازتری نسبت به رقبا پیدا کنید و بهتر بتوانید به رتبه های بالای گوگل دست پیدا کنید و علاوه بر آن به شما کمک میکند به سؤالات زیر بتوانید پاسخ دهید.

  • برای بدست آوردن رتبه برتر در یک کلید واژه چقدر باید تلاش کنید و چطور میشود آن را بدست آورد.
  • در صورت کسب رتبه در یک کلید واژه و رسیدن به نتایج برتر گوگل چرا ترافیک و ورودی دریافت خواهید کرد؟
  • برای بدست آوردن رتبه در یک کلمه کلیدی چه محتوایی باید تولید کنید؟
  • چند درصد از افرادی که کلمه کلیدی را جستجو میکنند میتوانند تبدیل به مشتری شوند؟
  • برای کدام کلمات کلیدی لازم است صفحه جدید یا بلاگ های اختصاصی ایجاد شود؟

نحوه تحقیق در مورد کلمات کلیدی

حالا که می دانید چرا تحقیق کلمات کلیدی SEO مهم است، سؤال این است که از کجا و چگونه شروع کنید؟ در اینجا چهار مرحله مختلف وجود دارد که به شما در یادگیری نحوه یافتن کلمات کلیدی SEO کمک می کند:

  • کلمات کلیدی بالقوه را طوفان فکری کنید
  • در مورد هدف گذاری کلمات کلیدی رقبا تحقیق کنید
  • فهرستی از کلمات کلیدی دم بلند را تهیه کنید
  • از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

در ادامه همراه ما باشید تا نحوه تحقیق کلمات کلیدی برای سئو را بررسی کنید.

1. کلمات کلیدی بالقوه را طوفان فکری کنید

اولین گام برای تحقیق کلمات کلیدی، طوفان فکری فهرستی از کلمات کلیدی ممکن است. این کلمات کلیدی می توانند به اندازه دلخواه شما گسترده باشند و هر چیزی که به صنعت، محصولات یا خدمات شما مربوط می شود را شامل شود.

یک فروشگاه دوچرخه در تهران ممکن است از کلمات کلیدی مانند “فروشگاه دوچرخه”، “قفسه دوچرخه”، “صندلی دوچرخه” یا هر قطعه دوچرخه دیگری که می فروشد استفاده کند. همچنین می توانید از کلمات کلیدی مبتنی بر مکان استفاده کنید ، کلمات و عباراتی که استان، شهر، منطقه یا محله شما را توصیف می کنند.

برگزاری جلسات طوفان فکری با همکاران و یا مشاوران آشنا با حوزه کاریتان برای یافتن بهترین کلمات و عباراتی که کاربران جستجو میکنند نیز میتواند برایتان کابردی و مفید باشد .

2. رقبایتان در کلمات کلیدی را بررسی و آنالیز کنید.

سایت های رقبای خود را بررسی کنید و کلمات کلیدی را که آنها برای توصیف محصولات و خدمات مشابهی که دارند استفاده می کنند، مشاهده کنید. بررسی رقبای خود می تواند به شما کمک کند تا ایده های اصلی پیدا کنید و بقیه تحقیقات کلمات کلیدی خود را با اطلاعات و آگاهی بیشتری پیدا کنید.

در اینجا برای پیدا کردن رقبا کافیست کلمات کلیدی که پیدا کرده اید را در گوگل جستجو کنید ، ببینید چه سایت هایی معمولاً در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالایی دارند. این مرحله سایت های رقیب را به شما نشان می دهد که باید جستجو کنید. اگر از قبل رقیب خود را می شناسید، می توانید سایت آنها را از طریق Ahrefs یا ابزاری مشابه اجرا کنید تا ببینید رتبه آنها چگونه است.

برای مثال، اگر به وب‌سایت تکنو لایف نگاه کنید، می‌توانید ببینید که چگونه آنها برای کلمات کلیدی مرتبط با فروشگاه موبایل رتبه‌بندی می‌شوند

اگر شما در همان کسب و کار هستید، می توانید از این لیست برای مشاهده آنچه می توانید در رویکرد خود بگنجانید استفاده کنید.

.در فرآیند شناسایی رقبا باید توجه کنید که از کلمات کلیدی درست استفاده کنید و رقیب را به درستی تشخیص دهید مثلاً سایتهایی مثل دیجی کالا را به چشم رقیب نبینید و سایت های مشابه خودتان را بررسی کنید.

3. فهرستی از کلمات کلیدی دم بلند را تهیه کنید

هنگامی که فهرست اولیه خود را تهیه کردید، گام بعدی این است که آن را به فهرست طولانی‌تری از کلمات کلیدی دم بلندتر گسترش دهید . کلمات کلیدی دم کوتاه حدود 1 تا 2 کلمه هستند و اصطلاحات مبهم را نام می برند، در حالی که کلمات کلیدی دم بلند حدود 3 تا 5 کلمه هستند و جزئیات بیشتری را ارائه می دهند.

کلمات کلیدی که در مرحله اول به ذهن شما خطور کرد ممکن است کوتاه و کلی باشند، مانند «فروشگاه دوچرخه». اما ممکن است هزاران کسب و کار در سرتاسر کشور وجود داشته باشد که سعی دارند دقیقاً برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی کنند. به‌عنوان یک کسب‌وکار محلی، احتمالاً قرار نیست در 10 رتبه برتر قرار بگیرید.

در عوض، می‌خواهید کلمات کلیدی طولانی‌تر و خاص‌تری پیدا کنید که نشان می‌دهد کاربر به‌طور خاص به دنبال قطعاتی است که شما ارائه می‌دهید یا یک فروشگاه دوچرخه در منطقه شما. به جای «فروشگاه دوچرخه»، می‌توانید «فروشگاه دوچرخه در منطقه ۴ تهران» را امتحان کنید تا هدف جستجو را محدود کنید.

4. از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

در حالی که می‌توانید به جستجوهای پیشنهادی Google تکیه کنید، این روش می‌تواند زمان زیادی را صرف کند. به همین دلیل است که ما اغلب استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی را پیشنهاد میکنیم ،ابزارهای رایگان و پولی متنوعی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارند . این مرحله کلمات کلیدی شما را بر اساس گرایش ها و داده های جستجوی کاربر گسترش می دهد.

هنگامی که یک کلمه کلیدی را به عنوان مثال در KeywordsFX تایپ می کنید، یک لیست حروف الفبا از تمام تغییراتی که کاربران معمولاً در گوگل جستجو می کنند، دریافت خواهید کرد.

بهترین ابزارهای پولی تحقیق کلمات کلیدی که عمدتاً با پرداخت هزینه دلاری قابل استفاده هستند سایتهای از قبیل ahref ،KWfinder و semrush را میتوان نام برد.

مثال کلمه کلیدی دستبند

اگر شما در یکی از ابزارهای جستجو کلمه “دستبند” را تایپ کنید، یکی از نتایج “دستبند زنانه” است. این نتیجه به این معنی است که بسیاری از کاربران در گذشته دقیقاً همان عبارت را در گوگل جستجو کرده اند. همچنین به این معنی است که اگر یک دستبند زنانه خاص بفروشید، ممکن است بخواهید این کلمه کلیدی را هدف قرار دهید.

بسته به کلمه کلیدی که وارد کرده‌اید، می‌توانید فهرست گسترده‌ای از پیشنهادات را دریافت کنید. موارد مرتبط با کسب و کار خود را یادداشت کنید. می توانید این فرآیند را برای هر کلمه کلیدی در لیست اصلی خود تکرار کنید تا گزینه های کلیدواژه خود را منشعب کنید.

ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی رایگان کدامند؟در ادامه برخی از ابزارهای جستجوی کلمات گلیدی رایگان را معرفی میکنیم.

گوگل ترندز (Google Trends) یک ابزار تحقیقاتی است که توسط گوگل ارائه میشود و به شما امکان میدهد که روند جستجو ها و علاقمندی کاربران را در طول زمان بررسی کنید.این ابزار این امکان را به شما میدهد که میزان جستجوی کلمه کلیدی مد نظرتان را در طول زمان و مناطق جغرافیای مختلف بررسی کنید.

شما در گوگل ترندز علاوه بر جستجوی کلمات کلیدی میتوانید از اطلاعات گوگل ترندز در تحلیل رفتاری جستجوی کاربران و استراتژی بازرایابی آنلاین آن استفاده کنید.

بخش رایگان ahref

سایت ahref بخشی از امکانات موجود در پلن تجاری جستجوی کلمات کلیدی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است که میتوانید از آنها استفاده کنید.

افزونه کروم Keyword Surfer

Keyword Surfer یک ابزار محبوب برای تحقیق کلمات کلیدی است که کلیدواژه‌های مشابه را در داخل صفحه نتایج جستجوی گوگل در مرورگر به شما نمایش می‌دهد. تنها کاری که شما باید بکنید نصب افزونه گوگل کروم keyword surfer است. بدین ترتیب با جستجوی کلمات جدید در گوگل این افزونه کلمات مشابه را به همراه اطلاعات هر کلمه نمایش خواهد داد.

ابزار Keywords People Use

ابزار تحقیق کلمات کلیدی Keywords People Use دارای دو نسخه رایگان و تجاری است. نسخه رایگان این ابزار تحقیق کلمات کلیدی امکانات خوبی در اختیار کاربران می‌گذارد. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار تحقیق کلمات کلیدی، لیست کاملی از سوالات کاربران درباره یک کلمه کلیدی در سایت‌هایی نظیر Quora و Reddit را استخراج کنید. استخراج سوالات موجود در قسمت People Also Asked نتایج جستجوی گوگل از دیگر قابلیت‌های Keywords people use است. این ابزار همچنین کلیدواژه‌های مرتبط با کلمه کلیدی در قسمت Google Autocomplete را هم استخراج می‌کند.

علیرغم اینکه در تنظیمات این ابزار، زبان فارسی و کشور ایران هم وجود دارد، اما عملکرد این ابزار در زبان انگلیسی بهتر است..

استفاده از پیشنهادات گوگل برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط

وقتی شما کلمه ای را در قسمت سرچ گوگل تایپ میکنید گوگل لیستی از کلمات مشابه که توسط کاربران سرچ شده است نیز نمایش میدهد شما میتوانید از این قابلیت گوگل به عنوان یک ابزار رایگان برای پیدا کردن کلمات مرتبط استفاده کنید.

بهترین کلمات کلیدی

نحوه انتخاب بهترین کلمات کلیدی

هنگامی که فهرست اولیه ای از کلمات کلیدی را تهیه کردید، وقت آن است که انتخاب کنید کدام یک از آنها را با سئو (و تبلیغات جستجوی پولی خود) هدف قرار دهید. برای انجام این کار، باید سه عنصر اصلی را در نظر بگیرید:

  • ارتباط
  • قدرت
  • حجم

بیایید هر یک را در زیر بررسی کنیم:

1. ارتباط

Relevance کاربرد کلمه کلیدی شما را با هدف کاربر توصیف می کند ، هدف کاربر از انجام جستجو چیست. اگر محتوا و کلمات کلیدی شما به نیت کاربر پاسخ دهند، رتبه خوبی خواهند داشت.

گوگل نمی خواهد به جستجوگرانش نتایجی بدهد که مشکل و درخواست آنها را حل نمی کند. بنابراین، الگوریتم از کلمات کلیدی شما استفاده می کند تا سایت شما را مرتبط (یاغیر مرتبط) تشخیص دهد و آن را در نتایج پست کند.

استفاده از خوشه بندی کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی را که بر اساس هدفی که آنها را انتخاب می کنید سازماندهی کنید و محتوای خود را مرتبط نگه دارید.

2. قدرت (اعتبار)

گوگل منابعی را که معتبر می داند بالاتر از سایرین رتبه بندی می کند. آنها فقط می خواهند بهترین نتایج را به کاربران بدهند، و این شامل یافتن وب سایت هایی با دامنه ها و شهرت است.

بنابراین، چگونه می توانید اقتدار خود را ثابت کنید؟ بسیاری از سایت ها این کار را با ایجاد محتوای با کیفیت و آموزنده انجام می دهند که به کاربران کمک می کند و بک لینک کسب می کنند. همچنین به درک وزنی که تخصص، اقتدار و اعتماد (EAT) در رتبه بندی شما دارد کمک می کند.

اگر رهبران صنعت دیگری در آنجا وجود داشته باشند (مانند نیویورک تایمز یا کلینیک مایو)، ممکن است رتبه بندی سخت تر باشد. با این حال، شما همچنین می توانید به این منابع برای الهام بخشیدن برای بهبود قدرت خود نگاه کنید.

3. حجم جستجو

حجم کلمه کلیدی با حجم جستجوی ماهانه (MSV) اندازه گیری می شود که تعیین می کند یک کلمه کلیدی چند بار در یک ماه جستجو می شود. شما ممکن است برای کلمات کلیدی رتبه بندی کنید، اما اگر MSV پایینی داشته باشند، احتمال کمتری برای دسترسی به افراد وجود دارد.

عددی که در باره میزان جستجو یک کلید واژه در ماه به ما ارائه میشود نشان دهنده تعداد دفعات سرچ آن کلمه یا عبارت است نه تعداد افرادی که آن کلمه کلیدی را جستجو کرده اند مثلاً ممکن است یک نفر چندین بار در ماه کلمه خرید دستبند زنانه را جستجو کرده باشد.مورد مهم دیگر این است که مشخص نیست که با گرفتن رتبه در کلمات کلیدی چقدر ورودی دریافت میکنید.

عددی که برای میزان جستجو ماهانه برای یک کلمه کلیدی توسط ابزارهای جستجو گر مانند سایت ahref ارائه میشود میانگین سرچ ماهانه است مثلاً ممکن است میزان سرچ در یک ماه ۱۲۰۰۰ و در باقی ماهها صفر باشد در نتیجه به طور میانگین سرچ ماهانه ۱۰۰۰ بار در ماه میشود.شما باید کلمات کلیدی با حجم جستجوی خوب برای پاسخ به سوالات مردم پیدا کنید.

پاداش: هزینه به ازای هر کلیک (CPC)

اگر از کلمات کلیدی برای سئو استفاده می کنید، سه معیاری که قبلاً ذکر شده است، تمام چیزی است که به آن نیاز دارید. اگر در حال تحقیق روی کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن تبلیغات جستجوی پولی خود هستید، باید هزینه هر کلیک (CPC) را نیز در نظر بگیرید.

CPC داده‌ای است که از Google Ads به دست می‌آید و نشان می‌دهد که چه تعداد تبلیغ‌کننده در تلاش برای قرار دادن تبلیغات برای آن کلمه کلیدی هستند. هرچه CPC بالاتر باشد، رتبه بندی کسب و کار شما برای آن کلمه کلیدی دشوارتر خواهد بود.

کلمه کلیدی ایده آل دارای MSV بالا، اما CPC پایین خواهد بود. این اعداد به این معنی است که کاربران زیادی به دنبال این اطلاعات هستند، اما وب سایت های زیادی در تلاش برای رتبه بندی برای آن نیستند.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی “خرید موبایل” حجم جستجوی ماهانه بالایی دارد، اما هزینه هر کلیک نسبتا بالایی نیز دارد:

نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که cpc معیاری لحظه ای است و هر ساعت ممکن است تغییر کند و مانند سرچ تعداد کلمات کلیدی نیست که ممکن است سالانه تغییر کند.

نحوه ترکیب کلمات کلیدی

اکنون که فهمیدید چگونه جستجوی کلمات کلیدی سئو را انجام دهید و لیست خود را محدود کنید، نوبت به مرحله نهایی می رسد: شروع به اضافه کردن عبارات انتخابی خود به سایت خود. در اینجا سه مرحله وجود دارد که باید هنگام استفاده از کلمات کلیدی SEO در محتوای وب خود دنبال کنید:

  • کلمات کلیدی را در سراسر سایت خود یکپارچه کنید
  • سلسله مراتب کلمات کلیدی خود را سازماندهی کنید
  • تحقیق کلمات کلیدی را مستمر کنید

بیایید هر یک را با جزئیات در زیر بررسی کنیم!

1. کلمات کلیدی را در سراسر سایت خود یکپارچه کنید

افزودن کلمات کلیدی به وب سایت شما یک مرحله ضروری برای تحقیق شما است. اگر کلمات کلیدی با کیفیتی دارید اما نمی دانید چگونه آنها را ادغام کنید، تمام وقت و انرژی شما هدر می رود.

در اینجا چند نکته برای اطمینان از اینکه گوگل و جستجوگران می توانند بیشترین استفاده را از کلمات کلیدی شما داشته باشند آورده شده است:

روی یک کلمه کلیدی هدف و 3 تا 5 کلیدواژه پشتیبانی که موضوع صفحه شما را برجسته می کند، تمرکز کنید.

هدف را به عنوان صفحه، تگ عنوان و توضیحات متا اضافه کنید.

از کلمه کلیدی هدف یا اصلی در 100 کلمه اول صفحه خود استفاده کنید.

پیوند خروجی را با متن لنگر کلمه کلیدی خود اضافه نکنید.

سعی کنید از هر کلمه کلیدی دو بار به طور طبیعی استفاده کنید.

2. سلسله مراتب کلمات کلیدی خود را سازماندهی کنید

هنگامی که لیست کلمات کلیدی خود را تهیه کردید، می توانید تعیین کنید که چگونه می خواهید آنها را در سایت خود بگنجانید. اتصال کلمات کلیدی و نشان دادن رابطه آنها می تواند به گوگل و کاربران شما خدمات بهتری بدهد.

اگر کلمات کلیدی را پیدا کردید که قبلاً صفحاتی برای آن‌ها دارید، کلمه کلیدی را به برچسب‌های عنوان، تگ‌های هدر، توضیحات متا و سایر عناصر مهم HMTL و همچنین متن اصلی هر یک از این صفحات اضافه کنید.

در طول فرآیند تحقیق کلمات کلیدی، ممکن است چند کلمه کلیدی پیدا کرده باشید که هنوز محتوایی برای پشتیبانی از آنها ندارید. به جای افزودن این کلمات کلیدی به صفحات تصادفی، از این به عنوان فرصتی برای ایجاد محتوای بیشتر برای سایت خود و صفحات بیشتری استفاده کنید که به مشتریان شما کمک کند.

از آنجا، می توانید پیوندهای داخلی ایجاد کنید تا نشان دهید کلمات کلیدی شما چگونه با هم ارتباط دارند. به عنوان مثال، اگر صفحه مادر مربوط به لوازم جانبی موبایل دارید، ممکن است به صفحات دیگر در قاب گوشی ، گلس ها، برچسب و موارد دیگر پیوند دهید.

مطمئن شوید که از پر کردن کلمات کلیدی یا اضافه کردن کلمات کلیدی در جایی که مرتبط یا ضروری نیستند اجتناب کنید . تمام محتوای سایت شما باید با در نظر گرفتن کاربران شما نوشته شود تا به مشتریان بالقوه اطلاع دهید.

3. تحقیق کلمات کلیدی را مستمر کنید

همانطور که سایت خود را بهینه می کنید، تحقیقات کلمات کلیدی را تا آنجا که نیاز دارید ادامه دهید. با گذشت زمان، این فرآیند به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی بیشتری را شناسایی کنید که برای مشتریان شما مفید هستند. همچنین کلمات کلیدی شما را با تغییر حجم و روند جستجو مرتبط نگه می دارد.

حتی اگر کلمه کلیدی “گوشی آیفون ۱۵ پرومکس ” در حال حاضر واقعاً ارزشمند باشد، پنج سال دیگر مدل جدیدتری وجود خواهد داشت که کاربران به دنبال آن هستند.

بیاموزید که چگونه با حرفه ای ها تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید

شما اکنون اصول اولیه نحوه یافتن کلمات کلیدی سئو و پیاده سازی آنها را در سایت خود آموخته اید، اما اگر به دنبال ارتقای مهارت های تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود هستید، کدنویس به شما کمک می کند.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست مشاوره رایگان

فرم تماس زیر را تکمیل نمایید. در اولین فرصت با شما تماس خواهیم گرفت.

اطلاعات تماس
اطلاعات تکمیلی

همچنین جهت ارتباط سریعتر میتوانید از  طریق تلگرام و واتساپ نیز با ما در ارتباط باشید.